Auto Opkoper Of Dealer – Wat Loont Meer?  thumbnail

Auto Opkoper Of Dealer – Wat Loont Meer?

Published en
10 min read

Het enige wat idd gemakkelijk is met die mannen (opkopers) ze nemen hem integraal mee zonder veel gedoe, (keuring etc) , eigenlijk zal er zelf nooit een inschrijving op hun naam gebeuren bij inschrijvingen voertuigen. er wordt een Z-plak op gezet en tis in orde (Auto verkopen met mechanische problemen). Het is wel een wereldje hoor …

en als je 'onder de 12 verkopen per jaar blijft, is dat blijkbaar particulier 'normaal'. Als hij over de 12 auto's per jaar zit dan, laat hij dat op zijn broer ofzo registreren . Toen ik vroeg waarom dat die allemaal zo 'uit waren' op , "meenemen zonder keuring" was het antwoord : "dat doe de verkoper makkelijker overtuigen , minder gedoe voor hem en we kunnen afbieden." Als ik dan vroeg : heb je dan geen schrik dat die auto afgekeurd geraakt , was zijn antwoord : "je moet een regeling treffen met de keurder, ik doe het zo : keur 10auto's goed voor mij en ik geef je 500€" …..

Als beloofd in mijn vorige. Schadewagen opkoper. Hoe krijg ik de beste prijs voor mijn schadeauto? (en eerste) Tweakers-forumpost, hier een howto voor wie hetzelfde of iets vergelijkbaars wil ondernemen. Ik schrijf dit om anderen onzekerheid, hoofdpijn en verwarring te besparen in het bieden van hulp aan Oekraïne. Daar val jij hopelijk ook onder. Deze post had erg goed in het themaforum oorlog in Oekraïne gepast, maar dat gedeelte van het Tweakers forum is enkel schrijfbaar voor een incrowd

De moderator gaf geen gratie. Iemand die wel toegang heeft tot het themaforum oorlog in Oekraïne staat het vrij deze post op een handige manier te forwarden, mocht dat in diens ogen ook daar waarde hebben. Als te lezen was in mijn vorige post: Ik heb een terreinwagen aangekocht, gerepareerd & geprepareerd, geëxporteerd naar Oekraïne en overgedragen aan een hulporganisatie aldaar die 'em afgeleverd heeft aan het Oekraïens leger.

In Oekraïne hebben ze ook auto's natuurlijk. Maar voertuigen van bepaalde soorten raken op: Terreinwagens, ambulances, brandweermaterieel en al het andere spul voor hulpdiensten - Auto verkopen met mechanische problemen. Vooral terreinwagens worden momenteel snel versleten op het slagveld: Landmijnen, schade door klein kaliber tijdens actie, artillerievuur en scherpschutters wanneer ze geparkeerd staan, en natuurlijk slijten onder het hoog-intensieve gebruik

Auto Verkopen Zonder Risico

Dat brengt de aandacht nu naar het volgende land op de kaart en dat is Nederland. Hulp hierbij is nodig. En het moet goedkoop, want oorlog is duur, zeker voor arme (post-Soviet) landen als Oekraïne. Het soort terreinwagen wat ze willen is echte terreinwagens. Denk aan Mitsubishi Pajero & L200, Nissan Patrol, Toyota Landcruiser, Isuzu Trooper, Opel Frontera etc.

Allerhande "wannabe-terreinwagens" en SUV's met voorwielaandrijving en achter een twist-beam horen daar niet bij - De waarde van je auto bepalen – zo doe je dat. Midden tussen die twee uitersten zit bijvoorbeeld de Hyundai Tucson, gezien daar een daadwerkelijke 4x4 versie van is. Maar die op Nederlandse wegen zijn meestal een voorwiel-aangedreven nep-terreinwagen en de bodemvrijheid van de Tucson is ook niet echt om over naar huis te schrijven



Je wil de versie op diesel. Hulpdiensten en het leger willen diesel. Diesel heeft namelijk een langere houdbaarheidsdatum dan benzine, vervliegt niet, brandveiligheid is stukken beter (wel zo prettig als er op je geschoten wordt) en het is goedkoper. Het leger draait daarom op diesel. Voor andere hulpdiensten is het iets minder belangrijk, maar ook zij prefereren diesel.

Het ideale model is een wagen met lakschade, deuken of een barst in de voorruit, maar in goede technische staat. Het leger en de hulpdiensten geven namelijk niks om de cosmetische toestand, ze willen een strijdwagen (Hoe krijg je de beste prijs voor je auto?). Maar door de cosmetische schade is de wagen wel een stuk lager in aankoop voor jou en zo indirect hun: Het doel is goedkoopst mogelijk maar mechanisch betrouwbaar & bruikbaar

Vind die ene met deuken/lakschade en/of slijtage die in monteur-werkuren een total-loss veroorzaakt (Auto met BTW terugvordering verkopen). Daar zitten autodealers mee in hun maag en zijn daarom goedkoop. Andere voertuigen die men nodig heeft zijn ambulances en voertuigen voor andere hulpdiensten. Maar in het bijzonder ambulances. In oorlog raken mensen gewond. Zowel soldaten als burgers

Auto Inleveren En Direct Betaald Krijgen

Tevens zijn ziekenhuizen (waar ambulances veelal geparkeerd staan) actief bestookte doelwitten. Er zijn bedrijven in Nederland die in de 2e hands markt hiervoor gespecialiseerd zijn: Nierop B.V., Special Truck Parts B.V., Diac Medical en vast nog een paar meer. Het moet goedkoop en betrouwbaar. Het leeuwendeel kun je overlaten aan de ontvangende partij in Oekraïne, want alles is goedkoper in Oekraïne.

Goedkope en oude auto's zijn vaak slecht onderhouden, in het bijzonder waar goedkoop & oud samen komen (Auto opkoper voor motorvoertuigen). Dingen die je vrijwel zeker moet vervangen zijn remschijven en remblokken. Ook slijtage delen in de wielophanging (zoals fuseekogels en allerhande stof hoezen) zijn vrijwel zeker aan vervanging toe. De rit van Nederland naar de grens met Oekraïne is 2000km



Krakende en niet-soepele wiellagers eveneens vervangen. Alles is in Oekraïne goedkoper, dus banden doe je alleen vervangen als het echt moet voor de rit. Check alle vloeistoffen: Motorolie, koelvloeistof, remvloeistof, stuurbekrachtigingsvloeistof, versnellingsbakolie, oliepeil van de transfercase, oliepeil differentieel voor & achter. Alles moet correct afgevuld zijn. Een oude diesel met meer dan 2 ton op de teller verbruikt een liter olie op 1000km, dus neem na afvullen ook een extra fles motorolie mee voor onderweg.

Laat bij een garage checken of de koelvloeistof nog goede anti-vries eigenschappen heeft. In het geval van voertuigen bestemd voor het leger: Strip het interieur. Met volle militaire bepakking zit interieur snel in de weg (Stappenplan: auto verkopen aan opkoper). Geen scherpe delen achterlaten! Alles wat een radiosignaal uitzend is een homing-beacon voor autonome drones: Carkit, radio met bluetooth, garagedeuropener, tolweg-transponder you name it

Hoeveel Is Mijn Auto Nog Waard?

Een overdracht betekent ook een ontvangende partij. Aan wie draag je het voertuig eigenlijk over? Wie betaalt je? Waar vind je zo iemand? Oekraïne is een voormalig Soviet-land (Auto verkopen via gratis taxatie). In het geval van Oekraïne is het pas sinds 1991 een zelfstandige republiek. Al dat soort landen, en dus ook Oekraïne, hebben nog altijd te maken met een erfenis uit die Soviet-tijd: Overal langzame, incapabele, en corrupte bureaucratie en machtspolitiek

Als reactie daarop is een soort parallel-overheid ontstaan tussen mensen. Oekraïners verbinden zich heel erg horizontaal, buiten de incapabele bureaucratie om. En zo is er een soort tweede horizontale overheid-sector ontstaan die opvult waar de verticale bureaucratische overheid tekort schiet. Het is die parallel-overheid waar je contact mee hebt. Zij kennen weer mensen en zo komt het voertuig bij een eenheid in het leger of hulpdienst ergens in het land.

Olena draait een stichting genaamd Help4YOU (site op moment van schrijven kapot, Olena kan wat hulp gebruiken), wat weer een wat rare verbastering is van Help4U, of Help4Ukraine. BMW verkopen aan opkoper. Olena is met haar stichting onderdeel van die gedistribueerde parallel-overheid die wel zaken gedaan krijgt. Dit ben ik met Olena in de terreinwagen terwijl ik met haar sleutels en papieren uitwissel: Olena is een weduwe

Zij kennen weer over het hele land mensen op tal van plekken in de gelederen van het leger - Auto opkopers voor export. Er zijn tal van mensen, stichtingen en andere organisaties die dit soort acquisities van goederen uitvoeren. Daar zullen er vast een paar tussen zitten die shady zijn (Peugeot schadeauto inkoop). Over Olena kan ik zeggen dat ze niet shady is

Auto Verkopen Met Kapotte Injectoren

Je kunt haar contacteren via: (haar telefoonnummer is mij ook bekend) - Auto verkopen via lokale opkoper. Wat compensatie betreft: Ik heb alles tegen kostprijs van het voertuig gedaan. Alsin, ik heb het voertuig aan Olena overgedragen tegen de prijs die ik betaald heb voor het voertuig, de onderdelen, en de verstookte brandstof. De uren sleutelen, wegenbelasting & verzekering die ik heb moeten betalen, en de reis (hotels, bus/trein/vliegtuig terug) heb ik voor rekening genomen

Maar wees schappelijk: Je bent een rijke Nederlander, je doet dit voor het goede doel. Olena overigens ook, die verdient er evengoed niks aan. Nu je in je eigen leven tijd vrij hebt gemaakt, en een afspraak hebt met Olena (of een ander persoon, stichting of organisatie die je kent of gevonden hebt) is het tijd om het papierwerk voor de operatie te regelen.

Je regelt je export-documentatie dus rond de beperkingen die jij en Olena wat tijd betreft hebben (Auto verkopen via RDW erkende opkoper). Het export-papierwerk is effectief 2 delen: Zaken regelen met de RDW, zaken regelen met de Douane. Bij de RDW is alles een redelijk simpele administratieve handeling, die je op elke werkdag kunt doen. Maar eenmaal gedaan is er geen weg terug

Zaken regelen met de Douane is een absurde situatie: Je kunt niet bij de Douane langs zoals je bij het gemeentehuis langs kunt. Je enige weg om douane-zaken te regelen is via een expediteur. Een expediteur is een bedrijf wat bevoegd is douane-documenten op te stellen en in te voeren in het systeem van De Douane.

Dit is absurd, maar het wat het is. Er zijn tal van commerciële expediteurs in Nederland, maar minder dan een handje vol daarvan doet zaken met particulieren. En van die zeer beperkte subset willen de meesten hun handen niet branden aan Oekraïne omdat er sancties gelden. Auto verkopen zonder tussenpersoon. En sancties betekent potentieel hoge boetes

Auto Verkopen Zonder Onderhandelen

Het douane-document wat je nodig hebt om vanuit de EU (waar Nederland & België onder vallen) naar buiten de EU (Oekraïne) te exporteren is een EX-A document. Car-go kan dit opstellen en invoeren in het douane-systeem: Voor je aanklopt bij Car-go moet je eerst zelf een factuur opstellen. Neem een willekeurig factuur-sjabloon uit je tekstverwerker, of zoek een template online.



Beschrijf je lading (frame nummer + kenteken van de auto) en zorg dat bij alles een reële waarde en gewicht staat. Wat heb je nodig om een auto te verkopen?. Deze informatie neemt Car-go over op het EX-A document. Dit EX-A document en je zelfgeschreven factuur heb je nodig om aan de grens Polen-Oekraïne of Slowakije-Oekraïne de EU te verlaten

Wat betreft factuur en wat je er op vermeld, daar wordt de realiteit wat modderig - Ongevalwagen opkoper. Als je enkel een voertuig exporteert dan hoeft uiteraard ook alleen je voertuig er op te staan. Toen ik mijn terreinwagen naar Oekraïne gebracht heb, zat deze echter ook volgeladen met hulpgoederen. De correcte manier om dit te doen is ook deze hulpgoederen vermelden op je factuur en EX-A document

Dit is de correcte manier: Meer lading vervoeren dan je declareert heet smokkel en dat is fraude. Auto verkopen voor export naar Afrika. Dus alles moet er op staan. Door de grote influx van hulpgoederen kunnen echter de douane-diensten aan de grens Polen-Oekraïne de werkdruk niet aan. Om die reden kreeg ik een scheldpartij om de aangeboden lijst

De Poolse douane wil om die reden geen gedoneerde (gratis) hulpgoederen op het EX-A document zien: Het is gratis, daarom monetair insignificant, maar wel een boel administratief werk. In Polen willen ze enkel en alleen je voertuig op je EX-A document en factuur zien staan. Om het EX-A document te verkrijgen bij Car-go moet je in persoon, met je wagen zoals je die op je factuur staat en op je EX-A document wil hebben staan, verschijnen bij Car-go te Apeldoorn.

Auto Verkopen Met Mechanische Problemen

Er is tevens kans op een steekproef, die vrij hoog is als je bestemming Oekraïne is. Als je geselecteerd wordt voor een steekproef mag je niet weg van het terrein van Car-go tot Douane ambtenaren zijn wezen controleren. Auto snel verkopen Nederland. Bij mij was dat het geval, wat ongeveer 3 uur extra wachten van mijn dag heeft gekost

Als je de grens Polen-Oekraïne over wil, dan raad ik je dus aan je voertuig leeg te maken, tenzij je toegescholden wil worden en lang wil wachten aan de Poolse zijde van de grens. In het ene parkeervak staat dan je wagen, het parkeervak ernaast een stapel goederen. Als De Douane komt controleren met een steekproef kijken ze ook echt alleen naar je wagen en de papieren.

Haal je dat niet, dan moet je de auto weer in de EU op kenteken zetten of met een oplegger vervoeren. En dat is allemaal tijdsverspilling en duur. Je gele kentekenplaten worden ingenomen, waarna je het plastic pasje (de kentekencard) met een hoekje afgeknipt in een exportbewijs terug krijgt (BYD opkoper). Auto met roest schade inkoop. Dit exportbewijs is een A4 van dikker papier met wat foliedruk en stempels er op, waarop verklaart wordt dat de auto uit het Nederlandse kentekenregister is

Navigation

Home

Latest Posts

Auto Verkopen Voor Export Naar Roemenië

Published Oct 30, 25
8 min read

Auto Verkopen Aan Erkende Handelsonderneming

Published Oct 30, 25
7 min read